‘Lanceren kan je leren’: expertise spat van de pagina’s


‘Lanceren kan je leren’ is primair bedoeld voor vrouwelijke ondernemers die online hun diensten verkopen en wars zijn van gladde verkooppraatjes. Auteurs Crabtree en Hulst bieden hun lezers een ongecensureerde inkijk in de methode die zijzelf reeds enige jaren met groot succes toepassen.

Visie van de recensent

Lanceren is topsport en keihard werken, althans volgens Simone Levie (lezer/gebruiker) die deze uitspraak doet in ‘Ten geleide’ aan het begin van het boek.

Oké, dat weten we dan. Ik hoop echter dat je ‘Lanceren kan je leren’ nu niet onmiddellijk ontmoedigd hebt dichtgeslagen. ‘Lanceren kan je leren’ is namelijk een uiterst praktisch boek dat je tijdens het lezen met verve en succes van het tegendeel overtuigt!

De diverse lanceerstappen zijn op een dusdanige wijze uiteengezet waardoor je er feitelijk direct mee aan de slag wilt. Natuurlijk is dat nou ook precies de bedoeling van Crabtree en Hulst en in mijn visie zijn zij daarin dus uitstekend geslaagd.

De auteurs weten hun boodschap bovendien op enthousiasmerende wijze te brengen en hun schrijfstijl is plezierig en prikkelend. De royale expertise van beide dames op het gebied van ondernemen via internet en het lanceren van producten en diensten spat van de pagina’s.

“Met het uitvragen van je potentiele klant krijg je waardevolle informatie. Je ziet welke woorden ze gebruikt, hoe ze dingen omschrijft. Deze woorden moet je ook gebruiken in je lancering. Dan sluit je communicatie veel beter aan bij je publiek en voelt het zich beter thuis bij jou.”

Er worden tien lanceerprikkels beschreven in het boek en, als ware het een letterlijke ‘lancering’, begint de telling vanzelfsprekend bij tien… Van uitvragen en terugkoppelen, gaan we naar de kans, de verandering, adoptie, het openen van je winkel, promotie, herinneringen, sluitingstijd en naar het moment dat de raket ‘los’ is. Bij ‘nul’ vertrouwen wij met elkaar op een ‘zachte landing’!

De methode van de auteurs biedt je de handvatten om een waardevolle en langdurige relatie met potentiële klanten op te bouwen. Door ‘hulp’ te bieden aan je (potentiële) klanten in plaats van alleen maar min of meer dwingende verkoopstrategieën in de strijd te gooien. Je leert van Crabtree en Hulst hoe je meer omzet genereert door op een slimmere wijze te communiceren door middel van het inzetten van zogenaamde ‘koopprikkels’ binnen het totale verkoopproces.

“Een klant zoekt vaak niet naar een product (fysiek, digitaal, dienst) maar naar de oplossing van een probleem of pijn of inlossing van een verlangen.”

De pagina met een opsomming van diverse nuttige websites die je kunt raadplegen is een fijne aanvulling, waarmee je zelf op eenvoudige wijze de actualiteit kunt volgen.

Kortom, mij hebben Crabtree en Hulst van harte overtuigd van hun methode!

Over de auteurs

Denise Hulst is strategisch online coach voor ondernemers en auteurs en al ruim twintig jaar ondernemer. Marjan Crabtree is strategisch en technisch coach voor ondernemers en heeft al circa twintig jaar ervaring in de ICT.

Met vallen en opstaan hebben zij zelf de kneepjes van het lanceervak geleerd. Zij zagen het effect binnen hun bedrijven: hun omzet begon harder te groeien! Samen hebben zij ‘Lanceren kan je leren‘ geschreven.

Uitvoering Uitgeverij Lente

Paperback, 160 pagina’s

EAN: 9789082203257

Laat commentaar achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *