Online marketing, de essentie


‘Online marketing, de essentie’ speelt in op het steeds groter wordende belang van online marketing. Onderwerpen die de revue passeren zijn onder meer: zoekmachinemarketing, e-mailmarketing, contentmarketing, viral marketing en social media.

Omdat zowel de strategie achter online marketing als de uitvoering ervan zeer belangrijk is, geeft dit studieboek een duidelijk overzicht van strategie tot actieplan. Het boek kent vijf delen: Inleiding en trends, persona’s en klantreisonderzoek, online strategie, online marketing tactieken en het actieplan.

“Met online marketing kun je verschillende doelen bereiken, zoals: het opbouwen van naamsbekendheid; het verkrijgen van loyale klanten; het generen van bezoekers; het realiseren van verkopen of aanvragen.”

Door de praktische aanpak, de heldere structuur en de aantrekkelijke vormgeving is ‘Online marketing, de essentie’ zeer geschikt voor studenten. Fijn extraatje is de digitale leeromgeving bij het boek.

‘Online marketing, de essentie’ is geschikt voor studenten van allerlei opleidingen waar (online) marketing een onderdeel van uitmaakt. Het boek is echter zeker ook boeiend voor iedereen die zich (verder) wil verdiepen in deze tak van sport.

“Mouse tracking of heatmappingonderzoek is een steeds populairder wordende onderzoeksmethode die te vergelijken is met eye tracking-onderzoek. Bij mouse tracking volg je niet de ogen van de kandidaat, maar diens muisbewegingen.”

De auteurs van dit boek hebben kans gezien een aantrekkelijk en boeiend geheel te creëren dat in niets lijkt op de gortdroge theorieboeken waar we er al zoveel van hebben. Qua inhoud zijn er voor de lezers die zich al bezighouden met online marketing, ongetwijfeld overlappingen met hun reeds opgedane kennis, maar dat neemt niet weg dat ‘Online marketing, de essentie’ toch ook voor hen weer nieuwe elementen behandelt én eventuele weggezakte kennis weer opfrist. En we weten allemaal dat ook dát van grote waarde is.

“Affiliate marketing is een vorm van online marketing, waarbij de adverteerder (ook wel merchant of webwinkelier) de affiliate (ook wel uitgever, webmaster of publisher) beloont voor elke bezoeker, lead of sales die hij genereert via zijn website, zoekmachine of e-mail.”

Kortom, ‘Online marketing, de essentie’ is een helder boek waarin alle thema’s en onderwerpen van online marketing duidelijk worden verwoord. Onontbeerlijk voor de beginnende online marketeer en interessant voor de meer ervaren manager.

Over de auteurs

Nino Adamo is werkzaam bij de Hogeschool Arnhem en Nijmegen als docent marketing en daarnaast mede-eigenaar van een aantal online initiatieven (www.zoekdierenarts.nl en www.thuisvaccinatie.nl). Adamo is ook examinator bij NIMA (e-marketing).

Geert Buskes heeft als zzp’er gewerkt als consultant/trainer/docent en heeft sinds 2006 zijn eigen internetbedrijf (Effecty) gericht op strategisch online advies.

Uitvoering

Uitgever: Pearson Education NL

EAN 9789043035101

Paperback, 373 pagina’s

Over Hanneke Tinor-Centi

Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, literair agent, boekmarketeer en recensent.

http://ht-c-communicatie.nl/

 

 

Laat commentaar achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *