Creatief schrijven voor Copywriters


In ‘Creatief schrijven voor copywriters’ laat Roy Ishak je zien hoe je een originele en onderscheidende schrijfstijl ontwikkelt.

Natuurlijk zijn er tal van boeken over schrijven en natuurlijk wordt daarin ook aandacht besteed aan marketingteksten, maar in dit boek van Ishak, ligt daar volledig de focus op en zou het derhalve vanaf nu op elk bureau, eettafel en nachtkastje van elke copywriter moeten liggen. Niet alleen om die focus, maar vooral om de smakelijke inhoud. Ishak motiveert, enthousiasmeert, verheldert en toont aan. Heerlijk! Wanneer je (weer) een stuk hebt gelezen in dit boek, dan sprankel je van de ideeën en wil je onmiddellijk aan de slag. Althans, zo verging het mij en ik kan mij zo voorstellen dat dat voor veel meer copywriters geldt.

“Een creatieve tekst speelt in op wederkerigheid en heeft hetzelfde verdienmodel als een goede straatartiest. Je laat je eerst vermaken en doet daarna een duit in het zakje. Als bedankje voor de leuke voorstelling. Het product dat de tekst aanprijst is soms zelfs bijzaak.”

Alles laat Ishak de revue passeren: website-content, nieuwsbrieven, social-mediaberichten en nog veel meer. Je treft bovendien 57 invalshoeken aan en een enorme hoeveelheid praktische schrijftips. Bovendien neemt Ishak je mee in het denkproces achter creatieve teksten. Hij besteedt –onder meer- aandacht aan het gebruik van creatieve concepten, het op verrassende wijze formuleren van jouw boodschap en geeft antwoord op de vraag wanneer een boodschap dan wel verrassend is.

Zo is ‘Kill your darlings’ een bekende kreet bij het schrijven. Ishak benadert dat graag een tikje anders:

“Never kill your darlings, always save them for a better moment”.

Zijn die fraaie zinsneden wellicht in het ene bericht net een beetje teveel van het goede, wellicht komen ze op een ander moment uitstekend van pas. Gooi ze dus niet resoluut weg, maar bewaar ze.

Kortom, ‘Creatief schrijven voor copywriters’ is een eyeopener voor vele startende ‘tekstprofessionals’ en een heerlijke ‘opfrisser’ voor hen die al jaren in het vak zitten. Ja, want ook zij zullen, tijdens het lezen van dit boek, met regelmaat een ‘breinopkikker’ ervaren en ik kan het weten, want ik behoor zelf tot die laatste groep.

Over de auteur

Roy Ishak is freelance copywriter, content marketeer en SEO-specialist. Hij deelt zijn kennis via in company cursussen en consults.

Uitvoering

Uitgeverij royishak.nl

ISBN: 9789083149905

Paperback, 205 pagina’s

Over Hanneke Tinor-Centi

Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, literair agent, boekmarketeer en recensent. http://ht-c-communicatie.nl/

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.