Crisiskracht


In zijn nieuwste boek Crisiskracht legt Rolf Grouve uit hoe je ten tijde van een crisis jouw organisatie kunt analyseren, opnieuw focus aan kunt brengen, kansen die ontstaan kunt pakken en alle middelen in kunt zetten om deze onzekere periode uit te komen met een stabiel bedrijf dat snel door kan groeien. Vergeet hierbij niet dat er altijd bedrijven zijn die juist groeien in een crisis en dat jij daarbij kan horen door snel te schakelen en soms beslissingen te nemen die je normaal niet zou nemen.

Enfin, relevanter kan haast niet. We bevinden ons tenslotte met z’n allen in één grote crisis. Een crisis die Corona heet en die enorme gevolgen heeft voor veel organisaties. Niet alleen is de omgang met collega’s flink veranderd, maar ook de vrije markt is behoorlijk op de schop gegaan door het optreden van de overheid. Dat alles resulteert enerzijds in onzekerheid en anderzijds in nieuwe kansen.

“Mijn vader benadrukte in mijn jonge jaren als ondernemer bij onverwachte gebeurtenissen dat angst een slechte raadgever is en dat er altijd licht is aan het einde van de tunnel. Hij voegde hieraan toe dat de kalmte je zal redden, dus dat je alleen de juiste beslissingen kan nemen wanneer je rustig blijft en het overzicht houdt.”

Met Crisiskracht laat Grouve zien hoe jij de crisis doorkomt, of hoe je de uiteindelijke beslissing durft te nemen om je bedrijf te beëindigen wanneer er geen andere mogelijkheid meer is. Bij dat laatste biedt de auteur overigens diverse handvatten om daarmee om te gaan, want dat zo’n besluit een enorme impact heeft, mag duidelijk zijn.

Grouve wijst ondernemers, zelfstandigen en managers met zijn boek de weg om deze bizarre crisis te overleven of zelfs in jouw voordeel te laten werken.

“Zorg ervoor dat je je medewerkers meeneemt in het proces. Ook al weet je dat sommige medewerkers de veranderingen onprettig vinden en niet meteen enthousiast zullen reageren.”

De grootste kracht van auteur Rolf Grouve is zijn vermogen om begrijpelijke taal te bezigen. Zijn schrijfstijl is, in tegenstelling tot die van veel andere auteurs van managementboeken, uiterst toegankelijk. Daarmee bereikt Grouve dat veel meer mensen de informatie uit zijn boeken op kunnen en willen nemen. Het bijzondere is bovendien dat je -al lezend- diverse keren denkt ‘dat had ik zelf kunnen bedenken’, maar ja…dat deden we niet en juist dát maakt ook dit nieuwe boek van Grouve weer zo waardevol. Hij wisselt volkomen logische tips af met informatie die dergelijke logica ondersteunt en bevestigt.

Boeken vol droge theorie waar nauwelijks doorheen te komen is, zijn er meer dan voldoende. De wijze waarop Grouve de informatie presenteert, is juist daardoor zo onderscheidend. Chapeau!

De auteur

Rolf Grouve (1983) is directeur en/of (mede)-eigenaar van verschillende ondernemingen, waaronder Provelu, Bijzen & Dekker, Cata Subsidieadvies (onderdeel van de Jong & Laan), FBD en A-Business Consultancy. Hij heeft zowel een IT- als een bedrijfskundige achtergrond. Rolf heeft meerdere boeken geschreven over toekomstbestendig ondernemerschap, innovatie en subsidies.

Uitvoering

Futuro Uitgevers

ISBN: 9789492939623

Paperback,  98 pagina’s

Over Hanneke Tinor-Centi

Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, literair agent, boekmarketeer en recensent.

http://ht-c-communicatie.nl/

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.